Cum a ajuns YouTube gigantul din ziua de azi: Soluția care l-a salvat de la dezastru

de: Bogdan Cristea
18 05. 2015

În urmă cu câțiva ani, YouTube se vedea incapabil de a ține pasul cu diversele servicii rivale de pe internet, iar soluția a purtat numele InnerTube.

În anul 2012, YouTube se afla într-o situație dificilă. În ciuda numărului imens de vizitatori, compania nu genera venituri suficient de mari. Conform celor de la Gizmodo, Netflix încasa de la 50 de miloane de utilizatori mai mult decât încasa YouTube de la un miliard. Unul dintre motivele principale era faptul că YouTube nu reușise să țină pasul cu vremurile, procesul de dezvoltare a aplicațiilor fiind unul extrem de fragmentat. Mai mult decât atât, infrastructura site-ului era și ea învechită.

Soluția adoptată de către YouTube s-a numit InnerTube, un program masiv de restructurare care viza aproape toate departamentele. Platformele de dezvoltare, procesul de învățare al diverșilor algoritmi, toate au fost afectate, iar inginerii din spatele site-ului au putut ține pasul cu o lume în care dispozitivele mobile deveneau din ce în ce mai importante.

YouTube este și locul în care găsești în fiecare duminică emisiunea PLAYTECH

Interfețele de programare a aplicației au fost simplificate, astfel încât dezvoltatorii se bucurau de o libertate mult mai mare. De la mici modificări la actualizări importante, toate puteau fi efectuate foarte rapid. InnerTube a stabilit, printre altele, o conexiune între YouTube și Google Brain. Astfel, analizând activitatea pe YouTube a utilizatorilor, Google Brain observă care este conținutul preferat și ce recomandări ar trebui făcute.

Fast Company menționează că InnerTube a avut efecte extrem de benefice. Pe mobil, 80% din toate sesiunile își au originea pe YouTube și nu pe vreun site extern, iar pe desktop, aproximativ 55%. Din câte se pare, numărul total de vizitatori crescut cu 50% de la an la an. Chiar și așa, YouTube pare a avea un nou rival acum, unul mult mai mare și mai influent decât cei de dinainte.

În 2014, pentru prima oară, utilizatorii Facebook au publicat mai multe materiale video direct pe rețeaua socială decât link-uri către YouTube. Facebook nu poate fi considerat încă un concurent serios pentru YouTube, dar a reușit totuși să-i ia acestuia o parte mare din traficul potențial. Puteți afla cum s-a ajuns la această situație pe Playtech aici.